Dag van de alleenstaande ouder

 

 

21 maart 2018 - Op de dag van de alleenstaande ouder willen wij in het  bijzonder alleenstaande mama’s in de pictures zetten. Zij zijn mama’s van vlees en bloed, maar dan met een extra portie lef.

Algemeen kunnen we stellen dat er helaas nog veel werk aan de winkel is wat betreft de positie en beeldvorming van alleenstaande mama’s.

 

Cathy was  de gelukkige winnaar van de wedstrijd uitgeschreven door AlleenMama, lifecoaching  voor alleenstaande mama’s. Cathy kende de klappen van de zweep en ze heeft sinds kort eindelijk innerlijke rust en balans gevonden in haar leven. Dit is een hoopvol en inspirerend verhaal en wensen we elke alleenstaande mama toe.

 

 Met wie zou je graag eens tafelen?

Oprah Winfrey  vanwege haar missie en visie, zo’n knappe vrouw met invloed en impact. Het is de boodschap die er toe doet bij haar.

 

Hoe ziet je perfecte dag eruit?

De dag beginnen in mijn schommelstoel met mijn dochter op mijn schoot met uitzicht op de Schelde. Door de dag creatief bezig zijn, mijn tijd besteden aan het uitwerken van mijn marketing en  workshops. ’s Avonds koken voor iemand. Mediteren en schrijven om de dag af te sluiten.

 

Waar ben jij het meeste dankbaar voor in het leven?

Mijn leven zoals het nu is, het volledige plaatje. Het afgelopen jaar was heel zwaar en gelukkig heb ik een reset gedaan. Ik ben blij met waar ik nu sta in het leven.

 

             Als je morgen kan wakker worden met een bijzondere gave, welke gave zou je dan willen?

             Mensen ‘healen’ van hun blokkades en angsten.

 

Stel je hebt een kristallen bol, wat zou je willen weten over de toekomst?

Niets eigenlijk. Ik wil me graag laten verrassen. Ik heb een aantal projecten in de startblokken en ben wel benieuwd.

 

Waarvan droom je al lang? Waarom heb je het nog niet gedaan?

Momenteel doe ik alles wat ik altijd al wilde doen op professioneel vlak, op vlak van woonplaats, reizen en vooral mijn spiritueel wezen.

  

Wat is het mooiste dat je ooit hebt bereikt?

Vreemd genoeg, het project dat vorig jaar niet gelukt is. Tijdens de uitvoering van dit project viel alles op z’n plek na een heel moeilijke periode te hebben doorgemaakt

 

Welke rol spelen liefde en affectie in je leven?

Beiden zijn heel belangrijk maar tegelijk heel pijnlijk. Het gemis is pijnlijk zowel in goede als in slechte tijden. Na de relatiebreuk van vorig jaar voelde ik heel erg dat gemis. En dan merk je dat de kern van het verhaal eigenlijk zelfliefde is. Hoe groter de zelfliefde hoe sterker de relaties rondom jou worden. Kwetsbaarheid is daarbij een belangrijk gegeven.

 

Vervolledig deze zin: “Ik wou dat ik iemand had die…”

Bij wie ik een belangrijke plaats had in haar hart.

  

Wanneer heb je voor het laatst gehuild in je eentje? Of in het bijzijn van iemand anders?

Onderweg naar hier, met mijn dochter op de achterbank. Het is vandaag de verjaardag van mijn ex waarmee ik vorig jaar een pijnlijke relatiebreuk heb meegemaakt.

 

Een andere keer was bij de film ‘The Shape of Water’. Het is een liefdesverhaal tussen twee atypische personen die voor elkaar kiezen ondanks het anders zijn van de ander.

 

Ik wil eraan toevoegen dat ik huilen gemakkelijker vind dan vroeger. Ik zie de helende waarde ervan in.

 

 Wat is te serieus om grapjes over te maken?

Grapjes over gepest worden.

 

 Stel, je huis vliegt in brand. Je kan je dierbaren en dieren redden, maar welk item zou je meenemen? Waarom?

Belangrijke documenten, omdat het originele en unieke  exemplaren zijn.

  

Welke drie dingen maken jouw dag waardevol en fun?

Een knuffel, een bericht van een klant die een stap heeft gezet in de richting van de verwezenlijking van haar/zijn dromen, een absurde grap delen met je vrienden.

 

Waar krijg jij energie van? Bij welke activiteiten vergeet jij de tijd?

Heerlijk lang kussen en vrijen.

 

         Vanuit welke waarden overtuigingen doe je wat je doet?

Openheid, commitment, respect voor ieders mening. Ieder mens heeft het recht om voor zijn dromen te gaan. De maatschappij zou er heel anders uitzien als mensen dat ook écht zouden doen. Ik kom zelf van ver en weet dus dat het mogelijk is. Belangrijk is: durven loslaten, durven opnieuw beginnen.

 

Wie is je grootste voorbeeld of inspiratiebron? Licht toe?

Gabrielle Bernstein, spirituele coach.

 

Kijk achterom. Wat wil je op je 65ste professioneel bereikt hebben? Of beter nog, wat wil je dat er tijdens de toast naar aanleiding van je pensioen over je wordt gezegd?

Zij heeft de mens opnieuw laten dromen.

 

Wat is het grappigste dat vandaag is gebeurd?

Het toneeltje dat ik daarstraks speelde met mijn dochter: Elsa en Anna op reis

 

Heeft iemand iets leuk voor je gedaan?

Meerdere mensen hebben al bevestigt dat ze naar mijn verjaardagsfeestje zullen komen.

 

Wie heeft je vandaag aan het lachen gebracht?

Sowieso mijn dochter en een grappig berichtje van een vriend.

            

             Wat heeft je vandaag uitgedaagd?

Het vinden van de locatie voor het interview.

 

Wanneer voelde jij je trots vandaag?

Het behalen van een certificaat voor een opleiding. Het gevoel dat na al die jaren al de zaadjes zijn gezaaid. Ik ben trots en blij dat ik de zaadjes heb gevonden.

 

Fotograaf: Maxine Stevens

Interviewer en oprichtster AlleenMama: Josephine Malay

Model en alleenstaande mama: Cathy Camertijn

Voor: AlleenMama, lifecoaching voor alleenstaande mama's

www.Facebook.com/alleenstaandemama

Email: alleenmama.coaching@gmail.com

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0